لایوهای نشست دانشجویی

همزمان با روز دانشجو سلسله نشست تاریخ نگاری تشکل های دانشجویی را هر شب از اینستاگرام ما دنبال کنید
لایوهای نشست دانشجویی

لایوهای نشست دانشجویی

کانون اندیشه جوان در نظر دارد به مناسبت روز دانشجو از از فعالین ادوار تشکل های دانشجویی دعوت کند تا علاوه بر تاریخ نگاری، تجربه های خود را در زمینه های مختلف بیان کنند. این جلسات که بصورت لایو در اینستاگرام برگزار خواهد شد؛ بستری جهت تبادل نظر میان مسئولین فعلی و گذشته تشکل های دانشجویی خواهد بود.
در این جلسات سعی می شود علاوه بر بیان وقایع تاریخی مهم، اهداف و برنامه اصلی آن تشکل در زمان تاسیس مورد بررسی قرار بگیرد. علاقمندان و دانشجویان می‌‌توانند از روز یکشنبه (۱۶ آذر) به مدت پنج شب از طریق پیج اینستاگرام کانون اندیشه جوان حدود ساعت ۲۳ در این سلسله نشست تاریخ نگاری تشکل های دانشجویی شرکت نمایند.

 

 

شب اول

جنبش عدالتخواه یک تشکل با قدمت ده ساله است که با هدف عدالتخواهی و مطالبه گری از مسئولین و نهادی های جمهوری اسلامی تشکیل شده . تشکلی که هرچند دور از حاشیه نبوده اما سعی کرده است ارتباط ادوار با مسئولین فعلی را حفظ نماید و این یکی از دلایل موفقیت نسبی این تشکل نوپا است . کانون اندیشه جوان نیز در چند سال اخیر سعی کرده با برگزاری میز موضوعات، برنامه های اصلی این تشکل را شناسایی نماید. در این جلسه بنا داریم اهداف و برنامه های اصلی جنبش عدالتخواه در زمان تاسیس را مورد نقد و بررسی قرار بدهیم و با «صالح مفتاح» به گفتگو بنشینیم.

زمان ۱۶ آذر ساعت ۲۳
از طریق صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان

 

 

 

شب دوم

شب دوم : انجمن اسلامی

انجمن اسلامی خارج از کشور یکی از قدیمی ترین تشکل های دانشجویی است که عرصه فعالیت خود را از مرز خاکی ایران فراتر برده است. فعالیت‌های این تشکل از آنجا حائز اهمیت است که یکی از مهم‌ترین گروه‌های مبارز علیه حکومت پهلوی در پیش از انقلاب در خارج از کشور به حساب می‌آمد و بعد از انقلاب نیز تعدادی از اعضای قوه مجریه و مقامات بالا و میانی کشور از میان کسانی بودند که سابقه عضویت و فعالیت در این انجمن‌های اسلامی را داشتند. کانون اندیشه جوان در راستای تجربه نگاری و بیان وقایع مهم تشکل های دانشجویی در دومین جلسه از سلسله نشست تاریخ نگاری تشکل های دانشجویی میزبان دکتر محمد حسن قدیری ابیانه خواهد بود.

۱۷ آذر ساعت ۲۳
از طریق صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان

 

شب سوم

۱۳ آبان سال ۱۳۷۸ همچون سیزدهم آبان سال ۵۸ یک اتفاق مهمی در تشکل های دانشجویی رخ می دهد. انشقاق در انجمن اسلامی دفتر تحکیم وحدت و اعلام موجودیت تشکل تازه تاسیس “انجمن اسلامی مستقل” نقطه عطفی می شود برای رونق مجدد در فضای جنبش دانشجویی. انشقاق بوجود آمده را می توان اولین انسقاق تشکیلاتی در انجمن اسلامی دفتر تحکیم دانست.
کانون اندیشه جوان در راستای تاریخ نگاری و بررسی نقاط عطف “انجمن اسلامی مستقل” میزبان جناب آقای مهدی بلوکات خواهد بود.

۱۸ آذر ساعت ۲۳
از طریق صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان

 

 

شب چهارم

مسیر تشکل های دانشجویی / شب چهارم : بسیج دانشجوییبسیج کارخود را بعد از مبارزه در عرصه نظامی ادامه داد و به حکم امام روح الله در سال ۶۷ بدنبال ترویج روحیه انقلابی در دانشگاه های کشور رفت. تشکل دانشجویی بسیج بیش از سه دهه است که در عرصه‌های مختلف در حال فعالیت است. این تشکل نه تنها درعرصه های سیاسی بلکه نسبت به مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی نیز نگاه مطالبه‌گرانه داشته و تاثیرگذار بوده است.
امشب کانون اندیشه جوان در راستای آشنایی بیشتر با نقاط عطف این تشکل دانشجویی میزبان جناب آقای دکتر علیرضا زاکانی خواهد بود.

۱۹ آذر ساعت ۲۲
از طریق صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.