نشست دوم : فضای مجازی و تاثیر آن بر انتخابات

در همین راستا قصد داریم تا چهارشنبه 12 خرداد ماه ساعت 21 با حضور جناب آقای محمدامین ایمانجانی در نشستی مجازی تحت عنوان «فضای مجازی و تاثیر آن بر انتخابات» در صفحه مجازی باشگاه اندیشه به نشانی Bashgah_net@ به گفتگو بپردازیم.
راهکارهای افزایش مشارکت سیاسی

نشست دوم : فضای مجازی و تاثیر آن بر انتخابات

امروزه فضای مجازی بستر پرکاربردی برای رقابت‌های سیاسی به‌خصوص در دوره انتخابات شده است. موضوع رابطه انتخابات و فضای مجازی در حیطه «روان‌شناسی تأثیرات رسانه» قرار می‌گیرد.. فضای مجازی از طریق سازوکارهایی مانند برجسته‌سازی، ساده‌سازی و پیش‌زمینه‌سازی بر ذهن مخاطبان تأثیر می‌گذارد. فضای مجازی با زمینه‌چینی، ذهن مخاطبان را برای توجه به برخی موضوعات در آینده آماده می‌سازد. هم‌چنین فضای مجازی موضوعات و مفاهیم عمیق را ساده‌سازی کرده و در دسترس مخاطبان عام قرار می‌دهد؛ زیرا چارچوب‌های ساده و در دسترس پذیرش بیشتری در میان مردم دارد. برای مثال دوقطبی‌سازی انتخابات نیز یکی دیگر از این تاثیرات فضای مجازی است که در تصمیم‌گیری احساسی و بدون پشتوانه عقلانی مردم در انتخابات اثر منفی دارد.

در انتخابات ایران، فضای مجازی به چه شکلی موثر است؟ فضای مجازی توانسته است فضای انتخابات ایران را به سمت عقلایی تر شدن ببرد یا جو هیجانی این فضا را تشدید کرده است؟ آنچه در فضای مجازی دیده و شنیده می‌شود تا چه حد بازنمود درستی از جامعه ایران و فضای سیاسی‌‍اجتماعی ایران است؟

در همین راستا قصد داریم تا چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه ساعت ۲۱ با حضور جناب آقای محمدامین ایمانجانی در نشستی مجازی تحت عنوان «فضای مجازی و تاثیر آن بر انتخابات» در صفحه مجازی باشگاه اندیشه به نشانی Bashgah_net@ به گفتگو بپردازیم.

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.