نشست دوم : نسبت دولت با حوزه کتاب و نشر

در همین راستا قصد داریم تا دوشنبه 14 تیرماه ماه ساعت 21 با حضور جناب آقای دکتر مهدی رمضانی در نشستی تحت عنوان «نسبت دولت با حوزه کتاب و نشر» در صفحه مجازی کانون اندیشه جوان به نشانی canoon_org@ به گفتگو بپردازیم.
نسبت دولت با صنعت مد و لباس

نشست دوم : نسبت دولت با حوزه کتاب و نشر

مقوله چاپ و نشر کتاب یکی از حوزه‌های مهم در عرصه فرهنگ است. دفتر امور چاپ و نشر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در حوزه امور چاپ کشور است. یکی از وظایف این دفتر، حمایت از مراکز امور چاپ و انتشارات‌ها و واگذاری تسهیلات به آنها است. بسیاری از فعالان حوزه نشر منتقد این حمایت‌های دولتی هستند و معتقدند انتشارات‌ها به انگیزه بهره‌مندی از تفاضل قیمت‌های آزاد و دولتی، یارانه کاغذ و حمایت‌های مربوط به چاپ، توزیع و تسهیلات را از دولت می‌طلبند تا کارشان رونق بگیرد. در نتیجه افراد به‌جای داشتن رویکرد فرهنگی، با رویکرد تجاری وارد این حوزه می‌شوند. این باعث می‌شود کیفیت نشر پایین بیاید و برای کسب سود بیشتر، بازار نشر از هدف خود دور شده و خواننده سردرگم شود. بنابراین کسی‌که با استفاده از خلاقیت خودش وارد این صنعت شده است باید با کسانی رقابت کند که قواعد بازی را رعایت نمی‌کنند.

در همین راستا قصد داریم تا دوشنبه ۱۴ تیرماه ماه ساعت ۲۱ با حضور جناب آقای دکتر مهدی رمضانی در نشستی تحت عنوان «نسبت دولت با حوزه کتاب و نشر» در صفحه مجازی کانون اندیشه جوان به نشانی canoon_org@ به گفتگو بپردازیم.

 

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.