ثبت نام حلقه مطالعاتی نئو لیبرالیسم

مطالعه و بررسی کتب "تاریخ مختصر نئو لیبرالیسم" و "دکترین شوک "
ثبت نام حلقه مطالعاتی نئو لیبرالیسم

ثبت نام حلقه مطالعاتی نئو لیبرالیسم

مطالعه و بررسی کتب “تاریخ مختصر نئو لیبرالیسم” و “دکترین شوک ”

عبارت «نئولیبرالیسم» به چند چیز اشاره دارد اما شاید بیش از همه به جنبشی فکری و سیاسی اشاره دارد که به دنبال بازآفرینی لیبرالیسم در چارچوب سرمایه‌دارانۀ قرن بیستمی بود. از جمله کشورهای درگیر سیاست‌های نئولیبرالیسم جمهوری اسلامی ایران است. اهمیت شناخت نئولیبرالیسم به عنوان ایدئولوژی غالب جهانی و گسترش بی­مهار آن در کشورهایی از جمله ایران  ما را بر آن می‌دارد که به صورت دقیق آن را مورد تحلیل و بررسی و نقد و جرح قرار بدهیم تا علاوه بر آشنایی با آن، تبعات و پیامدهای آن را نیز برای فهم کنیم.

یکی از متون پراهمیت و معتبر برای فهم نئولیبرالیسم و همچنین نگاه نقادانه به آن، کتاب «تاریخ مختصر نئولیبرالیسم» نوشته دیوید هاروی است. و متن محوری دیگر کتاب «دکترین شوک» است که از متون انتقادی نئولیبرالیسم و سرمایه‌داری است.

کانون اندیشه جوان درنظر دارد به منظور آشنایی مخاطبان با  ماهیت نئولیبرالیسم و ضرورت شناخت آن ، حلقه مطالعاتی«نئولیبرالیسم» را با حضور جناب آقای دکتر حمیدرضا مقصودی طی ۱۲ جلسه برگزار نماید. این جلسات به صورت مجازی و در بستر Skypeخواهد بود.

درباره استاد: دکتری تخصصی علوم اقتصادی؛ گرایش اصلی: اقتصاد اسلامی، گرایش فرعی: اندیشه اقتصادی، استاد دانشگاه و مدرس کارگاه های متعدد در زمینه علوم اقتصادی، پژوهشگر اندیشه اقتصادی.

محورهای دوره: بررسی و نقد دو متن مهم در زمینه نئولیبرالیسم، وضعیت نئولیبرالیسم در جمهوری اسلامی

زمان: از دوشنبه ۲۱ تیرماه۱۴۰۰

ساعت: ۱۶الی۱۸

هزینه ثبت نام۱۲جلسه : ۱۲۰ هزارتومان

تخفیف ها:

?برای اعضای تشکل های دانشجویی و طلاب: ۶۰ هزار تومان

?ثبت نام دو دوره ار دوره‌های جاری کانون به صورت هم زمان: ۶۰هزار تومان

ثبت نام از طریق فرم :

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.