نشست دوم : اقدامات اسرائیل علیه منافع ملی ایران در یک سده گذشته

این نشست پنج شنبه 16 اردیبهشت ماه ساعت 22 با حضور جناب آقای دکتر محمدتقی تقی‌پور در صفحه مجازی باشگاه اندیشه به نشانی Bashgah_net@ برگزار می گردد.
اقدامات اسرائیل علیه منافع ملی ایران در یک سده گذشته

نشست دوم : اقدامات اسرائیل علیه منافع ملی ایران در یک سده گذشته

رابطه ایران با اسرائیل از همان ابتدای تشکیل اسرائیل، به دلیل موقعیت مناسبی که ایران در منطقه خاورمیانه داشت، مورد توجه صهیونیست ها بوده است و در زمان حکومت پهلوی و دوران پادشاهی محمدرضا شاه پهلوی به تدریج این رابطه شکل گرفت. تا جایی که صهیونیسم در این عصر بر شئون سیاسی، اطلاعاتی، نظامی، اقتصادی و تربیتی سیطره مورد توجهی پیدا کردند که از آن‌جمله تشکیل ساواک با همکاری سرویس اطلاعات اسرائیل تحت عنوان موساد و نیز روابط گسترده نظامی و اقتصادی و حضور ‌‌آن‌ها در ایران می‌توان اشاره نمود.

امّا با پیروزی انقلاب اسلامی، به طور کلی حضور صهیونیست ها در ایران به اتمام رسید. گفتمان سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر وحدت‌گرایی اسلامی، حمایت از مظلومان جهان و ویژه مردم فلسطین و طرد نیروهای خارجی از منطقه استوار شده بود که این موضوع برای صهیونیست‌ها ضایعه‌ی بزرگی به شمار می رفت؛ لذا آنها به فکر براندازی نظام جمهوری اسلامی و تقابل با آن افتادند و در همه زمینه های تبلیغاتی از جنگ نرم، فرهنگی و اقتصادی و … مشغول به توطئه شدند.

در همین راستا و به مناسبت روز قدس  قصد داریم تا پنج شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ساعت ۲۲ با حضور جناب آقای دکتر محمدتقی تقی‌پور پیرامون موضوع« اقدامات اسرائیل علیه منافع ملی ایران در یک سده گذشته» در صفحه مجازی باشگاه اندیشه به نشانی Bashgah_net@ به گفتگو بپردازیم.

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.