نشست دوم : الگو شدن ایران بررسی تطبیقی ملی شدن نفت و انرژی هسته ای

قصد داریم تا 28 اسفندماه ساعت 21 با حضور جناب آقای دکتر عباس سلیمی ­نمین موضوع «الگو شدن ایران؛ بررسی تطبیقی ملی شدن نفت و انرژی هسته ­ای» به گفتگو بپردازیم.
الگو شدن ایران بررسی تطبیقی ملی شدن نفت و انرژی هسته ای

نشست دوم الگو شدن ایران بررسی تطبیقی ملی شدن نفت و انرژی هسته ای

در تاریخ همیشه نقاط عطفی وجود دارد که اگر از سرنوشت آنها عبرت نگیریم باز با تکرار آن مسیرها لطمات سنگینی به بار خواهد آمد. داستان ملی شدن نفت با پایان سناریوی کودتا رویداد غم انگیزی است که تا سالیان به عنوان داغی سنگین بر دل ماند و فراموش نشد. ایران با ملی کردن صنعت نفت خود پا در راهی گذاشت که اگر به سرانجامی مبارک می­رسید با الگو شدن برای سایر کشورها می­توانست مسیر سیاست جهان را به کلی دگرگون کند. همین روی کشورهای سلطه­گر با به فراموشی سپردن اختلافات و رقابت­های اقتصادی و سیاسی خود، برای متوقف کردن ایران با یکدیگر متحد شدند. به نظر می­رسد در ماجرای هسته­ای شدن ایران نیز آنچه بیش از هر چیز برای کشورهای غربی هزینه‌ساز است، همین الگو شدن ایران اسلامی است.

در همین راستا قصد داریم تا ۲۸ اسفندماه ساعت ۲۱ با حضور جناب آقای دکتر عباس سلیمی ­نمین موضوع «الگو شدن ایران؛ بررسی تطبیقی ملی شدن نفت و انرژی هسته ­ای» در صفحه مجازی باشگاه اندیشه به نشانی Bashgah_net@ به گفتگو بپردازیم.

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.