نشست اول : مبانی حکمرانی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

این نشست سه‌شنبه 27 مهر ماه ساعت 15 با حضور مجید بهستانی در صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان به نشانی canoon_org@ برگزار می گردد.
نشست-مجازی-حکمرانی-اسلامی

نشست اول : مبانی حکمرانی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

علی‌رغم اینکه خط‌مشی و سیاست‌های کلی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی به وضوح در قانون اساسی آمده است، برداشت‌ها و قرائت‌های گوناگون و گاه ضد و نقیضی در این باره از سوی جناح‌ها و طیف‌های مختلف سیاسی ارائه می‌شود. برخی جناح‌های سیاسی راهبردها و قواعدی را در سیاست خارجی در پیش می‌گیرند که اساساً با مبانی و اصول سیاست خارجی و قانون اساسی جمهوری اسلامی قابل‌جمع نیست.

منظور از مبانی در سیاست خارجی ،خط‌مشی‌های اصلی و کلی است که متصدیان و مجریان سیاست خارجی در عرصه سیاست خارجی باید به آنها پایبند باشند و آنها را سرمشق فعالیت خود قرار دهند. این مبانی برای تحقق عینی و عملی، نیازمند سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در سطح کلان هستند. از این رو ضروری است تا مبانی و اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران ، نسبت آنها با یکدیگر و جایگاه هر کدام در قانون اساسی کشور را  بشناسیم.

در همین راستا در کانون اندیشه جوان قصد داریم تا در روز سه‌شنبه ۲۷ مهر ماه ساعت ۱۵ با حضور مجید بهستانی در نشستی مجازی تحت عنوان «مبانی حکمرانی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران» در صفحه اینستاگرام کانون اندیشه جوان به نشانی canoon_org@  به گفتگو بپردازیم.

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.