نشست دوم : تجربه سیاسی طالبان

در همین راستا قصد داریم تا چهارشنبه 23 تیرماه ساعت 15 با حضور جناب آقای دکتر سعدالله زارعی در نشستی مجازی با موضوع «تجربه سیاسی طالبان» در صفحه مجازی کانون اندیشه جوان به نشانی canoon_org@ به گفتگو بنشینیم.
تجربه سیاسی طالبان

نشست دوم : تجربه سیاسی طالبان

طالبان یک جنبش اسلامی رادیکال مسلح پشتون بود که در نتیجه تحولات منطقه و افغانستان به وجود آمد. اما اکنون به یک جریان سیاسی‌ـ نظامی بنیادگرای اسلامی تبدیل شده که داعیه کسب و اداره قدرت سیاسی را بر اساس باورها و برداشت‌های اسلامی خود در یک جغرافیای خاص دارد. این جریان در طول چند دهه دچار خطاهای راهبردی و نفوذ سرویس‌های خارجی شد.

بعد از اشغال افغانستان توسط آمریکا و فشارهای بین‌المللی آمریکا حاضر به خروج از افغانستان شد و در این بین تلاش کرد با کمک دیگر کشورهای اروپایی و سازمان صلح بین‌الملل مذاکرات صلح بین دولت افغانستان و طالبان شکل بگیرد. اشغالی که علی‌رغم کشتار گسترده مردم غیر نظامی و افزایش ناامنی در افغانستان نه به صلح در این کشور کمک کرد و نه توانست طالبان را از میدان خارج کند. بعد از روند مذاکرات صلح و  ناتوانی‌ نیروهای آمریکایی در افغانستان، طالبان به دنبال حفظ و تداوم قدرت سیاسی در تمام افغانستان است.

در همین راستا قصد داریم تا چهارشنبه ۲۳ تیرماه ساعت ۱۵ با حضور جناب آقای دکتر سعدالله زارعی در نشستی مجازی با موضوع «تجربه سیاسی طالبان» در صفحه مجازی کانون اندیشه جوان به نشانی canoon_org@ به گفتگو بنشینیم.

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.