نشست دوم : عدالت در سیاست‌گذاری شهری

در همین راستا قصد داریم تا دوشنبه 3 خرداد ماه ساعت 21 با حضور جناب آقای دکتر میثم مهدیار در نشستی مجازی تحت عنوان «عدالت در سیاست‌گذاری شهری» در صفحه مجازی باشگاه اندیشه به نشانی Bashgah_net@ به گفتگو بپردازیم.
سیاست‌گذاری معماری شهری

نشست دوم : عدالت در سیاست‌گذاری شهری

عدالت همواره موضوعی اساسی و مطرح در بین اندیشمندان علوم سیاسی بوده است. از دهه هفتاد میلادی تغییر رویکردی در دانش مطالعات شهری به وقوع پیوست و به مباحث اخلاقی و غیر مستقیم به بحث عدالت پرداخته شد. از دهه نود میلادی موضوع عدالت شهری در کانون توجه قرار گرفت که شهر را یک ساختار اجتماعی معرفی نموده بود و تمام شهروندان باید نسبت به شهر دارای حق ویژهای باشند.

انصاف در شهر، مستلزم تدوین برنامه‏‌ای است که برداشت بسیاری از افراد از پاداش‏‌های عادلانه را نادیده نگیرد، پاسخی به آرمان‏‌ها و خواست‏‌های افراد بدهد، از خیرِ اجتماعی صورت‌‏بندی‏‌ای به دست دهد، و دست کم آسیبی وارد نکند. این‌که چگونه باید به این هدف رسید بدون این‌که زمینه برای نیروهای طردکننده‌‏ هر چه بیشتر فراهم شود، منافعِ غیرمتعارفی به دست‏اندرکاران برسد، و استثمار کارگران تشدید شود، به هیچ وجه پرسش ساده‌‏ای نیست.

در همین راستا قصد داریم تا دوشنبه ۳ خرداد ماه ساعت ۲۱ با حضور جناب آقای دکتر میثم مهدیار در نشستی مجازی تحت عنوان «عدالت در سیاست‌گذاری شهری» در صفحه مجازی باشگاه اندیشه به نشانی Bashgah_net@ به گفتگو بپردازیم.

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.