نشست سوم: بررسی نظریه تطورات گفتمان‌های هویتی ایران

این نشست چهار‌شنبه 12 آبان ماه ساعت 21 با حضور محسن صبوریان تحت عنوان «بررسی نظریه تطورات گفتمان‌های هویتی ایران» در صفحه اینستاگرام به نشانی canoon_org@ برگزار می گردد.

نشست سوم: بررسی نظربه تطورات گفتمان‌های هویتی ایران

دکتر حسین کچویان، یکی از متفکران معاصر ایرانی است که در واکنش به برخی نظریات هویتی، به پژوهش در زمینه هویت ایرانی پرداخت. کتاب «تطورات گفتمان‌های هویتی ایران» به قلم وی، حاصل کار اوست که به بررسی مسأله هویت و گفتمان‌های هویتی ایران در قالب نظریه گفتمان (با گرایش دیرینه‌شناسی) می‌پردازد. دکتر کچویان معتقد است مسأله اساسی ایران در تاریخ معاصر، چیزی جز مسأله هویت نیست و مسأله هویت نیز برآمده از ارزش‌های دوره تجدد است.

محور اصلی بحث ایشان، مسأله هویت به مثابه یک «معضله» است که در نقد برخی متفکرانی است که معتقدند ایرانیان پس از انقلاب اسلامی ایران، دچار «بحران» هویت شدند و بر تفکیک میان «بحران هویت» و «معضلات و منازعات هویتی» تأکید می‌کند.

از مباحث مهم دکتر کچویان، تقسیم‌بندی ایشان از گفتمان‌های هویتی ایران است که بر اساس معیار تحولات تاریخی، به سه دوره تقسیم می‌کند که در هر یک از این دوره‌ها، گفتمانی به صورت گفتمان مسلط و غالب حاکم بوده است. در نشست حاضر ما تلاش خواهیم کرد ابعاد مختلف اندیشه دکتر کچویان را در زمینه هویت تبیین و شرح دهیم.

در همین راستا در کانون اندیشه جوان قصد داریم تا در روز چهار‌شنبه ۱۲ آبان ماه ساعت ۲۱ با حضور محسن صبوریان در نشستی مجازی تحت عنوان «بررسی نظریه تطورات گفتمان‌های هویتی ایران» در صفحه اینستاگرام به نشانی canoon_org@  به گفتگو بپردازیم.

 

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.