گفتگو های زنده انتخاب صالح

با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری، قصد داریم در کانون اندیشه جوان در تاریخ 17 و 18 فروردین ماه طی دو گفتگوی زنده در صفحه مجازی باشگاه اندیشه به نشانی Bashgah_net@ با چهار تن از اساتید این حوزه به گفتگو بنشینیم.
اولویت با مشارکت بالا یا انتخاب دولت انقلابی

یکی از پیچیده‌ترین و حساس ترین رویدادها در هر کشوری مسئله انتخاب ها هست. و از مهمترین این انتخاب‌ها، انتخابات ریاست جمهوری است. بر همین اساس پارامترهای متعددی برای بررسی وضعیت انتخابات وجود دارد که مثلا شخص کاندیدا تا چه میزان از مقبولیت برخوردار است و چه کارنامه اجرایی و مدیریتی داشته است و برنامه و اهدافش در چه مسیری می باشد و همچنین میزان مشارکت در این تصمیم‌گیری به چه صورت خواهد بود که در روی کار آمدن دولتی که اهداف و دغدغه‌هایش تا چه میزان بر اساس منافع ملی می‌باشد تاثیرگذار است.

در همین راستا با توجه به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری، قصد داریم در کانون اندیشه جوان پیرامون دو موضوع «صالح مقبول یا اصلح نامقبول» و « اولویت با مشارکت بالا یا انتخاب دولت انقلابی» در تاریخ ۱۷ و ۱۸ فروردین ماه طی دو گفتگوی زنده در صفحه مجازی باشگاه اندیشه به نشانی Bashgah_net@ با چهار تن از اساتید این حوزه به گفتگو بنشینیم.

نشست اول : صالح مقبول یا اصلح نامقبول

 

نشست اول : صالح مقبول یا اصلح نامقبول
از پرسش های اساسی که در دهه های اخیر اذهان بخشی از توده‌های دلسوز جامعه را به خود مشغول کرده این است که در فضای رقابت‌های انتخاباتی، با وجود تکثر کاندیداهای انتخاباتی برای رسیدن به قدرت از منظرهای شرعی و فقهی چه کسی اصلح‌تر و چه کسی نامقبول‌تر از دیگری برای تصدی و انتخاب شدن است. این پرسش مهم که گزینش خوب و آگاهانه نیز مانند حضور در انتخابات یک وظیفه است از دغدغه های بسیاری از طیف‌ها می باشد.

در همین راستا قصد داریم تا سه شنبه ۱۷ فروردین ماه ساعت ۲۱ با حضور جناب حجت الاسلام مجتبی نام خواه و محسن مهدیان پیرامون موضوع « صالح مقبول یا اصلح نامقبول» در صفحه مجازی باشگاه اندیشه به نشانی Bashgah_net@ به گفتگو بپردازیم

نشست دوم : اولویت با مشارکت بالا یا انتخاب دولت انقلابی

نشست دوم : اولویت با مشارکت بالا یا انتخاب دولت انقلابی

از موضوعات مهم در هر انتخاباتی میزان مشارکت مردم در این رویداد است اما به علت شرایط و اتفاقات بین المللی و داخلی، حضور ایرانیان در پای صندوق‌های رای بیش از همیشه اهمیت یافته است و انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را از مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین انتخابات چهار دهه گذشته نه فقط برای جریان‌های سیاسی و شخصیت‌ها که برای همه نظام سیاسی در کشور است. در این روزها،  برخی گروه­های سیاسی با استناد به رهنمودها و سخنان امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر این عقیده‌اند که انتخاب و رأی آوردن نامزد اصلح بر مشارکت سیاسیِ بالا ترجیح دارد و آنچه مدنظر امامین انقلاب بوده و هست، این نکته است که نامزدی که صلاحیت بیشتری نسبت به باقی نامزدها دارد، انتخاب شود حتی اگر مشارکت سیاسی در انتخابات پایین باشد. حال با توجه به این شرایط با دوگانه ای مواجه خواهیم بود که آیا مشارکت حداکثری بهتر خواهد بود یا اینکه برگزیده شدن یک شخصیت انقلابی.

در همین راستا قصد داریم تا  چهار شنبه ۱۸ فروردین ماه ساعت ۲۱ با حضور جناب آقای دکتر حسین محمدی سیرت و دکتر سیدجواد حسینی پیرامون موضوع« اولویت با مشارکت بالا یا انتخاب دولت انقلابی » در صفحه مجازی باشگاه اندیشه به نشانی Bashgah_net@ به گفتگو بپردازیم.

دیدگاه شما

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.